K narozeninám si nadělil obuvnickou firmu
S oslavou osmnáctých narozenin získal dospělost a nadělil si značku obuvi Vasky. Václav Staněk tak navazuje na zlínskou obuvnickou tradici Tomáše Bati.
Mladý, ale úspěšný
Svůj obchod ve Zlíně přesunul na přesně stejnou adresu, kde prodával boty i Baťa. Firmě se v tuzemsku daří, každoročně se mu daří téměř ztrojnásobit obrat a zuby si již brousí i na Slovensko. Svým podnikáním chce dokázat, že obuvnické řemeslo žije a že o boty ze Zlína je stále zájem.
Návrat ke kořenům
U Vasek jako by se zastavil čas, nebo ještě lépe řečeno, jako bychom se v čase vrátili. Poctivá ruční výroba, manufakturní proces výroby, 22 zaměstnanců a jasná vize. Vše opravdové, bez příkras a bez zkratek. Vasky našly díru na trhu, kde lidé si připlatí za kvalitu a poctivou práci.
Baťův dvojník
Podobností s Tomášem Baťou bychom, ale u jeho mladičkého nástupce našli mnoho. Oba začali podnikat jako velmi mladí, oba podnikali ve Zlíně, oba v obuvnictví a oba se postupem času kromě bot pustili i do dalších věcí. Rok po založení Vasek Staněk založil Bagind, firmu vyrábějící kožené batohy a tašky lokálními výrobci v Indii, investoval do nábytkářské firmy Wuders z Hodonína a také do značky luxusního prádla Paon. Aby toho nebylo málo, tak spoluzaložil i marketingovou firmu Inhubo, díky které tak může minimalizovat svým firmám náklady za marketing.
Vysoké ambice i cena
Jeho největší současnou výzvou a zároveň cílem je výroba 240 Tisíc párů bot, a to do dvou let. Tento cíl je sám o sobě dost ambiciózní, zejména proto, že Vasky stojí v průměru 3000 korun. Dalším důvodem je ale fakt, že v České republice chybí lidi do výroby. Sehnat kvalitní lidi je jedním z netěžších úkolů, které ho s Vaskami čekají.